A mozireklámok királya

A hétvégi rossz időjárásnak hála, a férjemmel úgy döntöttünk, hogy moziba megyünk, és valami jó kis pörgős, szuperhősös akciófilmet nézünk meg egy dézsa popcorn és egy tucat visítozó tinédzser társaságában. (Ez utóbbira nem vágytunk igazán, de ha az ember hétvégén képregény filmet néz a moziban, akkor ez alighanem elkerülhetetlen.)

Én szeretek minél előbb beülni a moziterembe, mert imádom a film előtti reklámokat. Tudom, a többség igyekszik ezt elkerülni, de én gyerekkorom óta rajongok értük. Annak ellenére van ez így, hogy sokáig úgy gondoltam, rám jellemzően nem hatnak úgy a reklámok, mint az átlagemberre. Talán azért gondoltam így, mert tanultam a főiskolán egy kevés marketinget, és általában észreveszem a nagyon nyilvánvaló eszközöket. Mosóport sem az alapján szoktam választani, hogy melyik márkának a reklámzenéjét dúdolom vásárlás közben.

Elkezdődtek a reklámok, és volt köztük több újdonság is, amit korábban még nem láttam. Például az egyik biztosítótársaság egy közepesen szellemes, új lakásbiztosításos reklámmal jelentkezett, ami valamilyen okból kifejezetten megfogott. A reklám története szerint egy szuperhős éppen űrlényekkel harcol egy tetszőleges nagyvárosban, és a küzdelem közepette természetesen teljesen leamortizálja az épületeket. Egy idős néni pedig azon sopánkodik, hogy ki fogja neki ezt rendbe hozni. Majd a reklám végén a biztosító társaság közli a nézővel, hogy náluk extrém lehetőségekre is lehet szerződést kötni.

Elkezdődött a film, és ahogy az lenni szokott, a szuperhősök természetesen most is a földdel tettek egyenlővé egy képzeletbeli várost. Nem tudtam elmenni a párhuzam mellet. Ez a szokásos rombolás már akkora klisévé vált, hogy egy biztosítótársaság képes volt ezt a reklámjának alapszituációjaként felhasználni.
Őszintén nevetségesnek találtam a reklámot, mégis szöget ütött a fejemben, hogy egy váratlan katasztrófa helyzetben én vajon mit csinálnék? Nyilván nem fogják a házunkat páncélba bújt, unatkozó milliomosok, vagy más bolygókról származó félistenek romba dönteni, de bármikor elérhet minket mondjuk egy olyan jégeső, ami bezúzza az ablakokat, vagy a terasztetőt. Kidőlhet a kertben álló hatalmas ezüstfenyő, belénk csaphat a villám, elviheti a szél a tetőt. Akkor ugyan mit csinálnék? Hiszen nincsen biztosításunk… Bármilyen váratlan katasztrófa érne utol minket, csak a kicsinyke spórolt pénzünkre számíthatnánk.
A gondolatra fészkelődni kezdtem a mozi székben, és alig vártam, hogy vége legyen a filmnek, és hazamehessek lakásbiztosítást kötni!

A férjem nem értette, hirtelen miért lett ennyire fontos nekem az, hogy legyen lakásbiztosításunk, de rám hagyta a dolgot. (Ezek szerint rá tényleg nem hatnak a reklámok. Sőt, nem is emlékezett rá, hogy volt ilyen témájú reklám a film előtt!)
Hazaérve rögtön bekapcsoltam a számítógépet, és bújni kezdtem a közvetítők internetes ajánlatait. Online is nehéz ignorálni a sok színes, szagos hirdetést, ezért végignéztem mindet, amit csak a kereső felajánlott, így nektek ezt már nem kell megtennetek. A legjobbnak a pannonsafe.hu/termekek/lakasbiztositas oldalt találtam a könnyen kezelhetősége és pénztárcabarát árai miatt. A férjem arcán láttam az aggodalmat, mint amikor megállok egy cipőbolt kirakata előtt. Az „Atyaég, mibe fog ez nekünk kerülni?” tekintetével nézett rám. Rögtön megnyugtattam, hogy akciós ajánlatokat is találtam a pannonsafe.hu/termekek/lakasbiztositas oldalon, így nem teszem tönkre a nyaralós álmainkat a legújabb „hóbortommal”. Ráadásul, mostantól az sem teheti tönkre a nyaralós álmainkat, ha éppenséggel beázik a pince, vagy nyitva felejtjük az ablakot. (Igen, még ilyen banális helyzetekre is lehet biztosítást kötni, mint egy nyitva felejtett ablak.)

A nap végén meg kellett állapítanom, hogy – bármennyire meg voltam győződve az ellenkezőjéről – valamelyest mégis hatnak rám a reklámok, hiszen végül nagyon gyorsan kötöttem lakásbiztosítást. Igaz, nem annál a biztosítónál, aminek a reklámját láttam a film előtt a moziban… egyszerűen csak nem az volt a legjobb ajánlat a pannonsafe.hu/termekek/lakasbiztositas oldalon. Találtam sokkal jobb ár / érték arányú biztosítást is, így természetesen azt választottam.