Online segítség azonnal

Sokan csak jól hangzó marketingfogásnak szokták venni, amikor valaki azzal hirdeti magát, hogy azonnal segítséget tud nyújtani, és ott lesz a házunk előtt rendbe tenni egy problémát, mielőtt annyit tudnánk mondani, hogy fapapucs.

A modern multimédiás világban azonban már semmi akadálya sincs annak, hogy ez tényleg így legyen, hisz bármilyen vészhelyzetről is legyen szó, szinte perceken belül meg tudjuk keresni a telefonunkon egy erre szakosodott cég weboldalát, és ugyanazzal a mozdulattal fel is hívni őket. Innentől pedig már csak rajtuk áll.

Hasonlóan segítségre volt szüksége egy barátomnak is a héten, és utána ő is megállapította, hogy ez a modern infokommunikációs korszak rengeteg jó dolgot foglal magában.

Történt ugyanis, hogy hazaérve egy fárasztó munkanap után, úgy döntött, hogy egy forró fürdőt szeretne venni, ezért megengedte a meleg vizet. Amikor azonban a kád telelett, és bele akarsz szállni, akkor vette észre, hogy az egész fürdővize épphogy csak langyosnak mondható, de melegnek semmiképp.

Ezért fogta magát, és lement a pincéjébe a villanybojleréhez, hátha talál valami szemmel látható problémát – elrontott beállítást, villogó fényt –, ami alapján kitalálhatja, hogy mi a probléma, és mit kell tennie.

Hát, ez sikerült is, tényleg megtalálta, hogy mi lehet a probléma, a villanybojleréből ugyanis csöpögött a víz, és egy nagyobb pocsolyát alakított ki maga alatt (azt nem tudni, mennyi idő alatt, lehet, hogy már több napja úgy volt). Már csak azt nem tudta, hogy mit tegyen, és hogyan tudja a lehető leggyorsabban megoldani a problémát.

Előkapta tehát telefonját, és rákeresett a legközelebbi villanybojler szervizre: ez után már csak az döntött nála, hogy ki az, aki a leggyorsabban ki tud majd érkezni hozzá, és ahol a villanybojler szerelés azonnal címet látta, már tárcsázta is a telefonszámot.

Szerencsére a cím nem volt megtévesztő, és egy rövid időn belül már meg is érkezett a szakember, aki meg tudta mondani, hogy a biztonsági szelepnél történik a csöpögés, és hogy ez sajnos sok másik hibának is lehet az előjele: ugyanígy az is, hogy nem folyik meleg víz a lakásban.

A szerelő nekilátott tehát szétszerelni a villanybojlert, hogy megnézze, pontosan melyik alkatrészek szorulhatnak cserére, és mekkora a baj.

Azt már első pillantásra megállapította, hogy nagyon vízköves a berendezés: meg is kérdezte, hogy mikor látta utoljára szakember. Barátom szégyenkezve vallotta be, hogy fogalma sincs, mivel ő már lassan 5 éve költözött be a házba, de azóta még szakított időt ilyenre. Így azonban már meg is volt, hogy minek köszönhető a probléma.

Végül kiderült, hogy „csak” a biztonsági szelep és a víz oldali merülő cső sínylette meg a hiányos karbantartást, tisztítást: előbbi hibája okozta a csöpögést, utóbbinak az eltörése pedig az, hogy a tartályból úgy érződött, mintha sokkal hamarabb kifogyna a meleg víz.

Ehhez hozzájött még az is, hogy a villanybojler fűtőszálát is teljesen belepte a vízkő, így annak a hatásfoka is jelentősen csökkent, amikor a vizet kellett melegíteni. Ez is közrejátszott abban, hogy hidegebb volt a víz, ráadásul magasabbak számlákat is eredményezett a megnövekedett energiafelvétel miatt.

Végül azonban szerencsésen sikerült kijavítani minden hibát anélkül, hogy egy teljesen új bojler villanybojlert kelljen vásárolni.

Arra azonban figyelmeztették a barátomat, hogy a mostaninak az állapota már nem tökéletes ennyi probléma után: bár a Hajdú villanybojlerek jellemzően hosszú életűek, most már muszáj lesz legalább 2 évente ellenőriztetni és vízkőteleníteni, ha nem akarja, hogy megint azonnali bojler szerelés legyen a dologból.

Meg is fogadta, hogy mostantól erre mindenképpen gondolni fog, amikor szükséges, főleg mivel most már tudja, hogy a multimédiás korban ez már ilyen gyorsan és könnyen elintézhető.